dilluns, 10 de desembre del 2012

Migracions estacionals.

Anuwar. Avui l'Anuwar ha marxat cap al nord de la India a veure la seva familia. A Thamel es respira un ambient molt mes tranquil que els darrers mesos. Jo l'agraeixo, pero l'Anuwar no, clar. Menys turistes significa menys vendes i menys ingressos, aixi que aprofita la temporada baixa per visitar la seva dona i els seus fills i filles.

L'Anuwar no va anar mai a escola i no sap llegir ni l'alfabet occidental ni l'alfabet hindu. Els numeros si que els coneix, doncs la rupia es la rupia, i llegeix ambdues escriptures numeriques. La pela es la pela, aqui i a Roma i la necessitat fa viva la gent. Amb numeros, comptes, bittles i comptabilitats no l'atrapo! 

No te mobil i a casa seva no tenen telefon. Encara menys internet. Aixo vol dir que no avisa de que baixa, que la seva familia no sap d'ell i que no te noticies de la seva familia des de fa 8 mesos. La de coses que poden passar en 8 mesos en una familia tant nombrosa! li deia jo. Ell m'assentia i hem deia que de tant en tant es troba algun vei del poble o pobles propers que pugena fer negoci a Katmandu i li confirmen que estan totes be a casa seva. Pero no passa sovint i es resigna a confiar en els seus (multiples) deus i deeses, que escoltin les seves pregraries i vetllin per la familia.

De la mateixa manera jo no sabre res de l'Anuwar, de la mateixa manera no el podre anar a trobar, pero de la mateixa manera confiem cadascu en les nostres creences de que, tard o d'hora tornarem a compartir un te al carrero o un dal bhat a ca seu. O qui sap si ens creuarem a l'India o si mai trobo el paper on vaig apuntar el nom del seu poble i el vaig a veure.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada